Networking w budownictwie   

04 kwietnia 2025

JUSTYNA NOWACKA- Inside Sales Manager ROCKWOOL Polska

Kim jesteś, czym się zajmujesz?

Justyna Nowacka, od 2018 roku manager działu Inside Sales i od stycznia 2022 (z delikatną przerwą) manager Działu Współpracy z Projektantami w firmie ROCKWOOL. Wiedzę zdobyłam studiując dziennie dwa kierunki na Uniwersytecie Wrocławskim: Ekonomia oraz Stosunki Międzynarodowe, a wcześniejsze doświadczenie zebrałam w dwóch firmach, dzięki którym, z roku na rok uczyłam się moich mocnych stron.  

Prywatnie mama dwójki dzieci, żona jednego męża i właścicielka cudnej labradorki, która niezaprzeczalnie zmieniła plan dnia w naszej rodzinie.

 

Jak zaczęła się Twoja droga w szeroko rozumianym budownictwie/architekturze ?

Od telefonu i zaufania. Nie mylić z telefonem zaufania 😉

Moje wcześniejsze doświadczenie w telefonicznej sprzedaży wewnętrznej oraz zaufanie zatrudniających mnie osób, pozwoliło mi zająć stanowisko Lidera w obecnej firmie. Wiedzę o branży budowlanej zdobywam cały czas, ucząc się od ludzi, z którymi współpracuję i rozmawiając z naszymi biznesowymi Partnerami. Jest to branża wymagająca, która ciągle się rozwija, więc nie da się wyczerpać tematu jednym czy dwoma szkoleniami początkowymi.

 

Co najbardziej cenisz w swojej pracy?

Ludzi, z którymi współpracuję. Codzienne rozmowy z moim zespołem, który jest podzielony na część współpracującą z dystrybutorami oraz część współpracującą z projektantami, wnoszą ogromną wartość do mojego postrzegania tego, co dzieje się na polskim rynku budowlanym. Cenię to, że mój zespół jest moim oknem i okiem na wszystko, co się dzieje w branży.

 

Jakie były największe wyzwania, z jakimi się spotkałaś?

Pierwszym, dużym wyzwaniem było przejęcie zespołu, który był już ze sobą zgrany i prowadzony przez bardzo doświadczonego managera. Czułam lekką obawę czy dam radę poprowadzić Inside Sales wg jego wizji, ale mając wsparcie i w zespole i w samym założycielu Paweł Dopierała i w szefie i w koleżankach/kolegach z Działu Sprzedaży, prowadzę ten zespół do dzisiaj, dodając swoje pomysły. W ciągu tych kilku lat Inside Sales powiększyło skład, a członkowie, którzy byli od początku, wciąż go tworzą i kreatywnie rozwijają, Jedna z osób awansowała, pozostając w strukturach naszej Firmy. Drugi taki moment, to poszerzenie mojego zespołu o Dział Współpracy z Architektami – dział, który od wielu lat jest już na polskim rynku; dział, który jest znany i ceniony wśród największych architektów. Dodam, że ten Zespół Ekspertów bezpośrednio jest zarządzany przez Mariusza Wasilewskiego, z którym razem współpracujemy, aby rozwijać obszar naszej działalności.Wszystkim, za wsparcie – dziękuję!

 

Jak oceniasz aktualną sytuację w branży budowlanej lub architektonicznej lub projektowej?

Przede wszystkim nie ma granic. Rozmowy z Architektami pokazują mi, że projekty z polski są realizowane już nie tylko w Europie, ale na całym świecie. Musimy się spodziewać tego, że mając tak zdolnych, pracowitych i zaangażowanych projektantów, będziemy musieli się dzielić ich pracą i ich twórczością poza granicami naszego kraju. Mam poczucie, że polscy architekci/projektanci są bardzo świadomi tego, co mogą zaoferować i jak wartościowa jest ich praca, więc doskonale odnajdują się w tej globalnej rzeczywistości.

 

Jakie trendy i technologie wg Ciebie zmienią budownictwo w najbliższych latach?

W ciągu ostatnich kilku dekad branża budowlana przeszła istotne zmiany, a tempo tych przemian wciąż rośnie, ponieważ budownictwo jest obszarem ściśle związanym z rozwojem technologii. Wraz z postępem technologicznym, tempo zmian w tej branży staje się coraz bardziej intensywne.

To, co zyskuje coraz większe udziały w rynku mieszkaniowym i niemieszkaniowym to budownictwo modułowe i prefabrykowane. Nie zatrzymamy już tego trendu, a tylko możemy dopasowywać swoje rozwiązania do tego modelu.

Trzeba również wspomnieć o szeroko rozumianej ekologii: zrównoważone budownictwo, budownictwo pasywne, wykorzystanie odnawialnej energii zdominują polskie projekty i realizacje. A to, co będzie jeszcze bardziej widoczne w każdej branży, nie tylko budowlanej, to szerokie wykorzystanie AI, która na co dzień już wspiera i nadal będzie wspierała pracę projektantów i pozostałych decydentów branży budowlanej. Może powstaną przełomowe rozwiązania? Nowe materiały? Technologie, których jeszcze nie wymyśliliśmy? Możemy się nieźle zaskoczyć.

 

Jakie wyzwania widzisz dla rozwoju budownictwa/architektury?

Budownictwo, będące jednym z symboli postępu cywilizacyjnego, odgrywa zasadniczą rolę w walce z globalnym ociepleniem i w tworzeniu czystego, zrównoważonego świata dla przyszłych pokoleń.

Jednym z głównych wyzwań, przed którymi stoją współcześni architekci, jest konieczność uwzględnienia nie tylko estetyki i funkcjonalności budynków, ale także aspektów środowiskowych. Powinni oni skupić się na minimalizowaniu śladu węglowego, zwiększaniu efektywności energetycznej oraz promowaniu recyklingu materiałów po rozbiórce. Dbałość o środowisko staje się priorytetem, który leży u podstaw działań nie tylko architektów, ale także nas, jako producentów materiałów budowlanych. Codziennie poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które wspierają zrównoważony rozwój.

 

Co Twoim zdaniem wyróżnia najlepszych specjalistów w tej branży?

Po pierwsze, wiedza ekspercka. To, co możesz zaoferować swoim Partnerom biznesowym i to czym się wyróżnisz na rynku, to WIEDZA, doświadczenie. Możemy się „ścigać” z firmami konkurencyjnymi różnymi pomysłami, a tak naprawdę to, co jest bezcenne, to to co mają w głowach nasi ludzie – opiekunowie swoich firm, biur oraz to, jak tę wiedzę potrafią wykorzystać i przekazać. W tym szybkim świecie, każde rozwiązanie problemu, każde obliczenia, każde doradztwo, które oferuje m.in. Dział Współpracy z Architektami, uwalnia czas projektantów. Dlatego to, co możemy zaproponować naszym Partnerom, to przede wszystkim rzetelna wiedza i profesjonalizm w codziennej pracy.

A po drugie: umiejętność budowania szczerych relacji, która często jest kluczem do sukcesu. Partnerów w biznesie trzeba szanować, tak, żeby każdy czuł, że rozmawia  z drugim Człowiekiem, któremu może zaufać. A to, co zasługuje na większą uwagę w tym punkcie, to jest wyjątkowa umiejętność budowania relacji tylko przez telefon. Mam to szczęście, że słyszę to na co dzień, w rozmowach mojego zespołu Inside Sales. Udało im się zyskać zaufanie Partnerów, prowadząc tylko rozmowy telefoniczne, nie spotykając regularnie swoich Klientów. Szczerość po prostu musi być słyszalna nawet przez telefon.

 

Czy masz mentora, który miał wpływ na Twoją karierę?

Nie mogę wspomnieć tu tylko o jednej osobie. Codziennie spotykam ludzi, którzy mnie inspirują. Zwłaszcza kobiety, które w tej branży są jeszcze mniejszością. Swoją postawą, umiejętnościami, wiedzą, podejściem, sercem, profesjonalizmem dają mi lekcje, z których chcę się uczyć jak najwięcej. Współpracuję z Rekinkami Sprzedaży, Mistrzynią Excela i raportów, Opiekunką floty samochodowej, Trenerką-coachem, Lidarkami takich działów jak: Customer Service, Rozwój Systemów, Zakupy, Finanse, Kadry i Płace, HR, Doradztwo Techniczne. Z  kobietami, które układają najbardziej skomplikowane kalendarze, potwierdzają wcale nie najłatwiejsze zamówienia, organizują eventy, wydarzenia, liczą godziny pracy, wypłaty i robią ogrom rzeczy, których nie wymieniłam (i już żałuję, że pewnie coś mi wypadło z głowy), a które wpływają na codzienną pracę całej Firmy.

Przyznam szczerze, że jak tak teraz wymieniam, to widzę, że jednak wcale nie jest nas tak mało w tej branży, a już na pewno nie u nas w ROCKWOOL 😉

 

Co daje Ci motywację do działania nawet w trudnych momentach? 

Do siebie podchodzę zgodnie ze zdaniem, że „nie ma czegoś takiego jak motywacja, jest tylko dyscyplina”. Staram się nie zastanawiać, co mnie motywuje do tego, żeby wstać do pracy, pójść na spacer, przeczytać książkę. Wiem, że jak tego nie zrobię, to będę zbierać konsekwencje moich decyzji w przyszłości. Jeżeli chcesz coś osiągnąć, musisz zrobić krok, który Cię do tego przybliży. Ponadto, zaczęłam poznawać temat  Talentów Gallupa, o których usłyszałam od Emilia Brodnicka - bo jak już robić coś, to najlepiej zgodnie ze swoimi mocnymi stronami. Wtedy żadne zewnętrzne doładowania nie będą nam potrzebne.

A co do motywacji Zespołu – dzięki temu, że w ROCKWOOL mamy wsparcie trenerki- Paulina Gucka – poznałam motywatory moich Współpracowników i analizując wspólnie wyniki testu Reiss Motivation Profile, możemy wspólnie działać zgodnie z tym, co ich motywuje do wykonywania codziennych obowiązków.

 

Jak widzisz swoją rolę w budownictwie za 5-10 lat?

Nie wybiegam tak daleko w przyszłość. Chcę pracować z Ludźmi – uczyć się od nich, zbierać inspiracje. Technologia tak szybko pędzi, że nawet nie potrafię sobie wyobrazić, co za parę lat, będzie za mnie robiła sztuczna inteligencja i jak uwolni mój zapracowany czas.

 

Gdybyś mogła zmienić jedną rzecz w branży, co by to było?

Uprościłabym procedury i przepisy budowlane w celu przyspieszenia czasu od pomysłu do realizacji z zachowaniem nacisku na bezpieczeństwo, ekologię oraz komfort użytkowania i estetykę otaczającego nas świata.

 

Twoje zdanie/przekaz, które chciałabyś powiedzieć całkowicie od siebie.

Zdanie, które przeczytałam w Internecie, a które stało się od niedawna moim drogowskazem, to: „Kiedy życie daje Ci 100 powodów do płaczu, pokaż mu, że masz 1000 powodów do radości”. Staram się szukać najmniejszych powodów do uśmiechu, staram się czerpać z każdej relacji najlepsze owoce i widzieć wszędzie to, co może zmienić nasz dzień na jeszcze jaśniejszy.

Radość jest zaraźliwa. Im więcej jej damy, tym więcej jej dostaniemy. To, co wlejemy w siebie, wypływa potem od nas, więc zarażajmy się tylko słońcem, dobrym humorem i pozytywnym patrzeniem na świat.

 

Dziękujemy za wywiad !

 

Justyna Nowacka

linkedIn:  https://www.linkedin.com/in/justyna-nowacka-273b1959/

 

 

Artykuły z tej kategorii

25 kwietnia 2025
W dniu 24 kwietnia mieliśmy jako ROCKWOOL Polska i Rockpanel Polska przyjemność gościć delegacje firmy Alcomex Poznań na szkoleniu w fabryce w Cigacicach. ALCOMEX Pozań to działająca od 20006 roku
01 kwietnia 2025
Szkolenie z konstrukcji nowoczesnych rozwiązań fasad wentylowanych przy udziale producentów ROCKWOOL (izolacja ze skalnej wełny mineralnej), HILTI (podkonstrukcja) oraz ROCKPANEL (elewacyjna okładzina bazaltowa) zgromadziło nadkomplet uczestników. Szkolenie praktyczne i teoretyczne
13 marca 2025
Jeśli jesteś zainteresowana/ny profesjonalnym szkoleniem z Ekipą ROCKWOOL zapisz się w poniższym linku. Skopiuj link do przeglądarki: https://www.rockwool.com/pl/wsparcie-i-narzedzia/superwykonawca/mobilne-centrum-szkoleniowe/
13 marca 2025
Zrównoważony rozwój... … stanowi w firmie LAMILUX wytyczną wyznaczającą kierunki działania i definiuje jej orientację: Projektowanie produktów i metody produkcyjne, cykl życia produktu i korzyści związane z produktem. Aktualny sposób


​​​​​​​

​​​​​​​

​​​​​​​

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.